name='google-site-verification'/> Desperata fruar

onsdag 6 januari 2010


Lyx är att få ett passerkort till en rea på lyxigt varuhus...

Ja...då har jag frossat i ytlighet i dag...var med mamsen på NK där rean var i gång. Långa köer ringlade runt huset och min bekväma inställning till saker och ting fick mig nästan att strunta i alltihop och pallra mig hemåt igen. Som tur var var påminde klimatet om Sibirien, vilket gjorde att jag stod i den långa kön enbart för att komma in nånstans där det var plusgrader.

Nåväl, det var inte lika hysteriskt inne och några klädfynd gjordes. Därefter gick vi ut i yrvädret igen och in på ett café som osade Paris och croissanter. Sen satt vi därinne och pratade om livet, medan snöflingorna ringlade ned utanför. Det var en vardagslyx som heter duga. Känner mig härligt upprymd. / S

1 kommentar: